Αλλαγή Φίλτρων

ΦΙΛΤΡΑ ΛΑΔΙΟΥ

Η αλλαγή λαδιών περιλαμβάνει την αλλαγή του λιπαντικού αλλά και του φίλτρου. Είναι έξυπνο να αλλάζουμε και τα δύο ταυτόχρονα, ή τουλάχιστον να αλλάζουμε το φίλτρο κάθε δύο αλλαγές λαδιών. Τα φραγμένα φίλτρα μπορούν να προκαλέσουν την ίδια ζημιά με την απουσία λαδιού, καθώς εμποδίζουν τη σωστή ροή και κατά συνέπεια την επαρκή λίπανση, αλλά και αμφίδρομα αλλάζοντας μόνο το φίλτρο σε παλιό λάδι δε θα βελτιώσει σε καμία περίπτωση τη λιπαντική ικανότητά του. Σχεδόν όλα τα εξωτερικά φίλτρα είναι βιδωτά πάνω στο μπλοκ του κινητήρα. Υπάρχουν αρκετά ειδικά εργαλεία για την αφαίρεση των εξωτερικών φίλτρων και παρότι λειτουργεί αποτελεσματικά, είναι σημαντικό να αποφεύγουμε τη χρήση κατσαβιδιού για την αφαίρεσή του (ρωτήστε κάποιον που είχε την τραυματική εμπειρία της επαφής με καυτό λάδι). Θερμή παράκληση προς τους επίδοξους αυτοδίδακτους μηχανικούς αποτελεί η σωστή και ηθική απόρριψη του λιπαντικού που αντικαθιστούμε. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να πετάμε τα λάδια σε υπονόμους ή σε κάδους απορριμμάτων. Προτιμότερο είναι να τα αποθηκεύσουμε και να τα παραδώσουμε στο μηχανικό μας, ο οποίος έχει τον τρόπο να τα παραδώσει σε υπεύθυνους ανθρώπους. Στα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα, η μεταλλική τάπα του κάρτερ διαθέτει μια ελαφρά μαγνητική ικανότητα, και η οποία έλκει οποιοδήποτε ίχνος μεταλλικού στοιχείου παράγεται από τη λειτουργία του κινητήρα λόγω της τριβής των μεταλλικών επιφανειών. 

Γι αυτό και είναι απαραίτητο να τη σκουπίζουμε πριν την επανατοποθετήσουμε. Στην επανατοποθέτηση της τάπας είναι πρέπον να αλλάζεται και η στεγανοποιητική ροδέλα προς αποφυγή διαρροών, οι οποίες μόνο καταστροφικά αποτελέσματα μπορεί να έχουν για την περηφάνια του αυτοκινητου μας. Μετά την αλλαγή λαδιών, καλό είναι να μη δουλέψει ο κινητήρας σε πολύ υψηλές στροφές, καθώς πρέπει να γεμίσει το φίλτρο λαδιού και μετά η πίεση θα αποκατασταθεί στο σύνολο του κινητήρα μας. Σε περίπτωση βέβαια που το ενδεικτικό πίεσης λαδιού δε σβήσει, τότε μάλλον έχουμε κάτι πολύ λάθος, όπως για παράδειγμα έχουμε ξεχάσει να βιδώσουμε το καινούργιο φίλτρο λαδιού. Πάντως, θα ήταν σώφρον να ελέγξουμε μια τελευταία φορά τη στάθμη του λαδιού μετά από μερικά λεπτά λειτουργίας του κινητήρα. 

ΦΙΛΤΡΑ ΑΕΡΑ

Φίλτρα εισαγωγής αέρα.
Η εισαγωγή του κινητήρα αποτελεί βασικό στοιχείο για την εύρυθμη λειτουργία του. Η οποιαδήποτε βελτίωση επί του συγκεκριμένου μέρους απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή, ώστε να πετύχουμε τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. H ομαλή ροή αέρα στον κινητήρα είναι σημαντικό στοιχείο για τη μακροζωία και απόδοση του. Και αυτό γιατί ο αέρας αναμειγνύεται με το υγρό καύσιμο με αποτέλεσμα και τα δύο μαζί να φτάνουν στο χώρο καύσης του κινητήρα. Εκεί, με τη βοήθεια του σπινθήρα των μπουζί γίνεται η ανάφλεξη που με τη δύναμη που παράγει προσφέρει κινητική ενέργεια. Δηλαδή όσο περισσότερο μείγμα αέρα-οξυγόνου εκλύεται, τόσο καλύτερη καύση επιτυγχάνεται εντός του κινητήρα. Έτσι, ένα πιο «ελεύθερο» φίλτρο προσφέρει στον κινητήρα μεγαλύτερες ποσότητες αέρα, άρα και περισσότερο οξυγόνο έχοντας, υπό κάποιες συνθήκες, καλύτερη καύση που ισούται με μεγαλύτερη απόδοση. Ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα των ελεύθερων φίλτρων είναι ότι μπορούν να καθαριστούν και όχι να αντικατασταθούν, όπως τα εργοστασιακά φίλτρα. Στο εμπόριο υπάρχουν καθαριστικά που απομακρύνουν τους ρύπους αλλά και ειδικά λάδια που είναι υπεύθυνα για την καλύτερη κατακράτηση σωματιδίων. Ο καθαρισμός κατά ένα μέσο όρο, θα πρέπει να γίνεται κάθε έξι μήνες. Ας δούμε όμως τις κατηγορίες των παρεμβάσεων που μπορούμε να κάνουμε. 

Ελεύθερο φίλτρο.

Αποτελεί την πιο εύκολη λύση αλλαγής του φίλτρου, αφού στην ουσία δεν πραγματοποιούμε κάποια μεγάλη αλλαγή. Έτσι, το νέο φίλτρο παίρνει τη θέση του εργοστασιακού και ο κινητήρας μπορεί να «αναπνέει» καλύτερα.


Φιλτροχοάνη.

Η φιλτροχοάνη είναι ένα βήμα που προτιμούν οι περισσότεροι, διότι έχει την ιδιότητα να τραβάει με δύναμη τον αέρα και όχι απλά να τον φιλτράρει. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, την παραγωγή έντονου μπάσου ήχου. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στην τοποθέτησή της, ώστε να βρίσκεται σε σημείο όπου ο αέρας που εισέρχεται να είναι όσο πιο κρύος γίνεται.


Φίλτρο “σκούπα” .

Το φίλτρο αυτό έχει πάρει το όνομα αυτό από το σχήμα του που βοηθά τον αέρα να αναπτύξει ταχύτητα ώστε να εισέρχεται στο χώρο καύσης με μεγαλύτερη πίεση. 

ΦΙΛΤΡΟ ΚΑΜΠΙΝΑΣ

Με το πέρασμα του χρόνου το φίλτρο καθαρισμού αέρα γίνεται λιγότερο αποτελεσματικό λόγω της σκόνης και των ρύπων που συσσωρεύονται σε αυτό. Για το λόγο αυτό, θα πρέπει νααντικαθίσταται σε τακτά χρονικά διαστήματα, ανάλογα βέβαια και με το πόσο «επιβαρημένο» είναι το περιβάλλον στο οποίο ο κάθε πελάτης κινείται.Η μη αλλαγή ενός «βρώμικου» φίλτρου θα έχει σαν αποτέλεσμα η ποιότητα του αέρα μέσα στην καμπίνα επιβατών να γίνεται σταδιακά όλο και πιο ανθυγιεινή. Η κακή ποιότητα του αέρα μπορεί επίσης με τον καιρό να μειώσει την απόδοση του κλιματιστικού, προκαλώντας δυσφορία στην αναπνοή κατά τους ζεστούς καλοκαιρινούς μήνες κυρίως λόγω της υγρασίας που συσσωρεύεται στα τζάμια ή ακόμα και να επιβαρύνει δυσάρεστα άτομα που υποφέρουν από άσθμα ή αναπνευστικές αλλεργίες.Όπως σας έχουμε τονίσει και σε προηγούμενη επικοινωνία μας, ο καθαρισμός φίλτρων με πεπιεσμένο αέρα, θέτει αφενός μεν σε κίνδυνο τόσο τους τεχνικούς όσο και όσους βρίσκονται στον περιβάλλοντα χώρο, αφετέρου δε καταστρέφει τη δομή και επομένως την απόδοση του φίλτρου. Επομένως, δεν συνίσταται σε καμία περίπτωση ο καθαρισμός των φίλτρων αέρα στα συνεργεία Όταν τα φίλτρα φθαρούν, προβείτε σε άμεση αντικατάστασή τους.

Οι 4 παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή φίλτρων καθαρισμού αέρα καμπίνας είναι:

1. Πρόγραμμα περιοδικής συντήρησης

2. Ηλικία αυτοκινήτου

3. Μοντέλο αυτοκινήτου

4. Τρόπος ζωής πελάτη Τύποι φίλτρων καθαρισμού αέρα καμπίνας


Στη γκάμα των εταιριων διατίθονται 3 τύποι φίλτρων καμπίνας που ταιριάζουν στα περισσότερα μοντέλα , και είναι οι ακόλουθοι:

Εναλλακτικό φίλτρο

Απλό φίλτρο

Ενισχυμένο φίλτρο (Φίλτρο γύρης / ενεργού άνθρακα )

Κρίνουμε σκόπιμο να γνωρίζετε τα βασικά χαρακτηριστικά του κάθε τύπου από τα παραπάνω φίλτρα, έτσι ώστε να είστε σε θέση να επιλέξετε και να προτείνετε αυτό που ικανοποιεί καλύτερα τις ανάγκες σας.


Εναλλακτικό φίλτρο

Τα εναλλακτικά φίλτρα καθαρισμού αέρα καμπίνας πληρούν τις βασικές προδιαγραφές των φίλτρων καμπίνας και ανήκουν στην κατηγορία του πρώτου εξοπλισμού.


Απλό φίλτρο καμπίνας

Το απλό φίλτρο καθαρισμού αέρα καμπίνας είναι κατασκευασμένο από υψηλής ποιότητας ύφασμα ειδικών προδιαγραφών, το οποίο συγκρατεί τους περισσότερους ατμοσφαιρικούς ρύπους όπως σκόνη, αιθάλη, μόλυβδο, θειικό οξύ και στερεά κατάλοιπα από εξατμίσεις οχημάτων. Το φίλτρο αυτό είναι τόσο αποτελεσματικό που συγκρατεί σωματίδια σκόνης που είναι μικρότερα από το ένα δέκατο ενός micron, εξασφαλίζοντας πιο ασφαλές και πιο ευχάριστο περιβάλλον στην καμπίνας επιβατών.Ανάλογα με την περιοδική συντήρηση του οχήματος, τον τρόπο χρήσης και την ιδιοσυγκρασία του εκάστοτε πελάτη μπορείτε, όπως σας υποδεικνύουμε και παρακάτω, να προτείνετε το απλό φίλτρο καμπίνας.


Ενισχυμένο φίλτρο καμπίνας (φίλτρο ενεργού άνθρακα)

Το ενισχυμένο φίλτρο καθαρισμού αέρα καμπίνας είναι και αυτό σαν το απλό φίλτρο, κατασκευασμένο από υψηλής ποιότητας ύφασμα ειδικών προδιαγραφών στο οποίο όμως έχει επιπλέον προστεθεί ένα στρώμα ενεργού άνθρακα.Το υφασμάτινο μέρος λειτουργεί όπως και το απλό φίλτρο, αλλά συγκρατεί, λόγω του ενεργού άνθρακα, έως και 25% περισσότερους ατμοσφαιρικούς ρύπους. Επιπλέον σε αυτό, το στρώμα ενεργού άνθρακα απορροφά μέρος των καυσαερίων που υπάρχουν στη ατμόσφαιρα, τα οποία συχνά προκαλούν ερεθισμό των ρινικών διόδων, μειώνοντας έτσι σημαντικά τις βλαβερές ουσίες και τις άσχημες οσμές εντός της καμπίνας των επιβατών.

ΦΙΛΤΡΟ ΒΕΝΖΙΝΗΣ

Περισσότεροι από εμάς αντιμετωπίζουν ένα κοινό πρόβλημα με τα οχήματά μας. Πολύ συχνά ένα πρόβλημα στο αυτοκίνητο μας είναι ένα φραγμένο φίλτρο καυσίμου.
Τι είναι το φίλτρο καυσίμου;
Φίλτρο καυσίμου κρατάει τις βρωμιές και ακαθαρσίες από τα καύσιμα, εμποδίζοντάς τους έτσι την κατεύθηνση τους προς την αντλία καυσίμου και τα μπεκ. Αυτές οι ακαθαρσίες μπορούν να καταστρέψουν την αντλί καυσίμου, τα μπέκ και επίσης παρεμποδίζουν τις επιδόσεις του κινητήρα. Οι περισσότεροι από τους κατασκευαστές οχημάτων υποδηλώνουν ότι τα φίλτρα καύσιμου να αλλάξουν μια φορά ανά πέντε έτη ή αφού το όχημα έχει κάνει περίπου 40.000 χιλιόμετρα. Πολλές φορές, τα καύσιμα μπορούν να περιέχουν αλκοόλη ή απο τη δεξαμενή καυσίμων μπορεί να έχουν σκουριά. Έτσι λοιπόν καλό είναι ανα τακτά χρονικά διαστήματα να αλλάζουμε το φίλτρο βενζινής για την αποφυγή διαφόρων προβλημάτων.

ΦΙΛΤΡΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ

Φίλτρο πετρελαίου κρατάει τις βρωμιές και ακαθαρσίες από τα καύσιμα, εμποδίζοντάς τους έτσι την κατεύθηνση τους προς την αντλία καυσίμου και τα μπεκ. Αυτές οι ακαθαρσίες μπορούν να καταστρέψουν την αντλί πετρελαίου, τα μπέκ και επίσης παρεμποδίζουν τις διαφορες λειτουργιες του κινητήρα. Οι περισσότεροι από τους κατασκευαστές οχημάτων υποδηλώνουν ότι τα φίλτρα πετρελαίου πρέπει να αλλάξουν μια φορά ανά πέντε έτη ή αφού το όχημα έχει κάνει περίπου 15.000 χιλιόμετρα ή 1 χρόνο. Πολλές φορές, τα καύσιμα μπορούν να περιέχουν αλκοόλη ή απο τη δεξαμενή καυσίμων μπορεί να έχουν σκουριά. Έτσι λοιπόν καλό είναι ανα τακτά χρονικά διαστήματα να αλλάζουμε το φίλτρο πετρελαίου για την αποφυγή διαφόρων προβλημάτων.